Masal, çocuklar için keyifli ve eğitici bir etkinliktir. Sayfaları çevirmek ile başlayan ilk kitap ile ilgili deneyimleri ilerleyen dönemlerde anne ve çocuk arasındaki bağın güçlenmesi içinde önemli bir araca dönüşmektedir.
Sadece eğlenmez, aynı zamanda olayları sırası ile anlamayı, neden sonuç ilişkisi oluşturmayı, bazen kahramanlarla duygusal bağ kurmayı da öğrenir.
Masallar üzerinden öğretmek istediğimiz bilgileri ya da mesajları daha kolay ulaştırabiliriz. Düşünme sistemleri, masalların içerisindeki düş ürünlerini, hikayelerini sorgulamamasına neden olur. Ortak paylaşılan keyifli bir oyunun parçası iken zaman içerisinde, gelişiminin güçlenmesi ile ayrıntıları irdelemeye başlar. Gerçek hayatta sihirli ayna arar ya da konuşan bir hayvanın olmasını ister. Bunların olmadığını anlar.
Dil gelişimi ve öğrenme becerilerinin gelişiminde önemli bir aşama olan kitap okuma çocuğun hayatında çok erken dönemlerden itibaren yer almalıdır. İlk aylardan itibaren kitapların resimlerine birlikte bakmak ve küçük hikayeler oluşturmakla başlanabilir.
Okul öncesi dönem masal ve hikaye kitaplarının ve kendi düş ürünlerini hikayelerin en çok ilgi çektiği dönemlerdir. En sevdiği kitabı ya da masalının olmasına sıklıkla bu dönemde rastlarız. Düzenli bir şekilde yapılan okumalar hem ilişki hem de bu alışkanlığın kazanılmasında önemli rol oynayacaktır.
Çocuğun oyuncak taleplerinin içerisine kitap alma teklifini de sunmamız gerekir. Görsel anlamda ilgi çeken resimlere sahip olan bir masal kitabı ile daha fazla ilgilenicektir. Masal kitaplarının alışverişini birlikte yapmak ve okunacak kitabı birlikte seçmek motivasyonunu artıracaktır.
Amerikan Hastanesi Pediatri Bölümü
Güzide Soyak
kaynak
Sadece eğlenmez, aynı zamanda olayları sırası ile anlamayı, neden sonuç ilişkisi oluşturmayı, bazen kahramanlarla duygusal bağ kurmayı da öğrenir.
Masallar üzerinden öğretmek istediğimiz bilgileri ya da mesajları daha kolay ulaştırabiliriz. Düşünme sistemleri, masalların içerisindeki düş ürünlerini, hikayelerini sorgulamamasına neden olur. Ortak paylaşılan keyifli bir oyunun parçası iken zaman içerisinde, gelişiminin güçlenmesi ile ayrıntıları irdelemeye başlar. Gerçek hayatta sihirli ayna arar ya da konuşan bir hayvanın olmasını ister. Bunların olmadığını anlar.
Dil gelişimi ve öğrenme becerilerinin gelişiminde önemli bir aşama olan kitap okuma çocuğun hayatında çok erken dönemlerden itibaren yer almalıdır. İlk aylardan itibaren kitapların resimlerine birlikte bakmak ve küçük hikayeler oluşturmakla başlanabilir.
Okul öncesi dönem masal ve hikaye kitaplarının ve kendi düş ürünlerini hikayelerin en çok ilgi çektiği dönemlerdir. En sevdiği kitabı ya da masalının olmasına sıklıkla bu dönemde rastlarız. Düzenli bir şekilde yapılan okumalar hem ilişki hem de bu alışkanlığın kazanılmasında önemli rol oynayacaktır.
Çocuğun oyuncak taleplerinin içerisine kitap alma teklifini de sunmamız gerekir. Görsel anlamda ilgi çeken resimlere sahip olan bir masal kitabı ile daha fazla ilgilenicektir. Masal kitaplarının alışverişini birlikte yapmak ve okunacak kitabı birlikte seçmek motivasyonunu artıracaktır.
Amerikan Hastanesi Pediatri Bölümü
Güzide Soyak
kaynak
0 yorum:
Yorum Gönder